Digitaal veilen bij de grootste bloemenveiling ter wereld.

Al meer dan 100 jaar brengt de coöperatie kwekers en kopers bij elkaar. Waar de handel oorspronkelijk voornamelijk via de klok in de veilinghal ging, is Royal FloraHolland inmiddels een digitaal platform waarop dienstverlening centraal staat. Slimme oplossingen voor kwekers, kopers en partners maken bestellen, betalen en bezorgen mogelijk.

Met de veiling en logistieke dienstverlening helpen we kwekers om bloemen en planten bij de mensen thuis in de vaas te krijgen. De fysieke marktplaats van Royal FloraHolland krijgt steeds meer concurrentie. Vernieuwing en innovatie staan centraal bij de digitale transformatie van de bestaande veilingklokken. We zijn bezig om de digitale veiling gereed maken voor nieuwe proposities.

Gebruiksvriendelijke schermen ter voorbereiding van veilen én het veilproces voor alle segmenten inkopers om in te kopen op de digitale veiling.

Webbased cloud systemen

Bestaande veilprocessen toegankelijk maken via een webbased platform ondersteund door AWS voor de verschillende doelgroepen. Het resultaat is een strategie waarin het digitale platform Floriday een belangrijke rol speelt. Hier wordt het bloemen- en plantenaanbod van kwekers bij elkaar gebracht.

Eén landelijke, digitale veiling

De huidige veiling vind plaats op drie afzonderlijk exportlocaties van Royal FloraHolland: Aalsmeer, Naaldwijk en Rijnsburg. In de toekomst gaat de digitale veiling naar een landelijk, dus locatie-onafhankelijk, digitale veiling toe.

Mijn toegevoegde waarde

  • Workshops met (eind)gebruikers
  • Interviews sessies
  • Vertalen van de gebruikerswensen en -doelen naar concrete specificaties;
  • Ontwerpen van gebruiksvriendelijk userinterface (UI);
  • Interactieve prototypes opzetten als praatstuk
  • Toetsen en valideren bij gebruikers