Volledig digitaal met één centrale klok.

Royal Flora Holland brengt al meer dan 100 jaar kwekers en kopers bij elkaar. De handel ging voornamelijk via de klok in de veilinghal. Voor veel kopers een vertrouwde manier om bloemen en planten in te kopen. Inmiddels is Royal FloraHolland een digitaal platform waarop dienstverlening centraal staat. Slimme oplossingen voor kwekers, kopers en partners maken bestellen, betalen en bezorgen mogelijk.

De ambitie is om alle planten én bloemen voor het einde van 2024 over te zetten op Centraal Veilen. Hiervoor worden de klokken per productgroep over de locaties heen samengevoegd. Vernieuwing en innovatie staan centraal bij de digitale transformatie van de bestaande veilingklokken. Dat vraagt om een nieuw ontwerp. Met alle eigentijdse en moderne digitale toeters en bellen. En dat is gelukt.

Gebruiksvriendelijke schermen ter voorbereiding van veilen én het veilproces voor alle segmenten inkopers om in te kopen op de digitale veiling.

Web Based Cloud Systemen

De uitdaging hierbij is voor alle inkopers op de klok een gelijk speelveld te creëren. De oplossing hiervoor is asynchroon veilen. Dit komt in grote lijnen neer op het inbouwen van een vertraging. Hierdoor plaatst iedere inkoper tegelijkertijd zijn bod.

Eén landelijke, digitale veiling

De huidige veiling vind plaats op drie afzonderlijk exportlocaties van Royal FloraHolland: Aalsmeer, Naaldwijk en Rijnsburg. In de toekomst gaat de digitale veiling naar een landelijk, dus locatie-onafhankelijk, digitale veiling toe.

Mijn toegevoegde waarde

  • Workshops met (eind)gebruikers
  • Interviews sessies
  • Vertalen van de gebruikerswensen en -doelen naar concrete specificaties;
  • Ontwerpen van gebruiksvriendelijk userinterface (UI);
  • Interactieve prototypes opzetten als praatstuk
  • Toetsen en valideren bij gebruikers